Rok 2020
Rok 2019
Rok 2018
Rok 2017
Rok 2016
Rok 2015
Rok 2014
Rok 2013
Rok 2012
Rok 2011
Rok 2010
Rok 2009
Rok 2008
Rok 2007
CocoRosie - Divadlo Archa
Digitalism - Idealism
Editors - An End Has A Start
Handsome Furs - Plague Park
Happy Mondays - Uncle Dysfunktional
Interpol - Our Love To Admire
Justice - †
Keren Ann - Keren Ann
Merzbow - Merzbear
Michael Fakesch - Dos
New Young Pony Club - Fantastic Playroom
Paul Hartnoll - The Ideal Condition
Porn Sword Tobacco - New Exclusive Olympic Heights
Selectone - Unearthed
Smashing Pumpkins - Zeitgeist
The Aliens - Astronomy For Dogs
The Chemical Brothers - We Are The Night
The North Sea - Exquisite Idols
The Twilight Sad - Fourteen Autumns & Fifteen Winters
UNKLE - War Stories
Rok 2006
Rok 2005
Justice
(Because, 6/2007)

Zatímco se věci točí v kruhu, Justice přicházejí s křížem, aby dvěma rovnoběžkami podtrhli fakt, že rovné beaty jsou s plnou platností rehabilitovány... Tohle geometrické kostrbaté přirovnání plné kaněk ukazuje na jedno. Než sledovat dýchavičnost starých elektronických bohů (Chemical Brothers:We Are The Night, Daft Puk: Human After All...) a tvůrčí krizi a pád kytarovkové scény z počátku 00´s, jeví se jako zábavnější sledovat vzestup něčeho jiného. A tak se trendy people obrací k taneční scéně a podle mnohých to znamená její návrat. Což dává v podstatě smysl, protože právě odliv trendařů byl jedním ze znaků jejího "konce". Druhým ze znaků, resp. důvodů byl nedostatek dobrých desek. Připusťte si tu pravdu k tělu, třeba kolem roku 99 bylo dobrého tucání málo. Teď se ale objevili Digitalism, Simian Mobile Disco a Crystal Castles a na povrch vyplouvají věci, které byly třeba už dlouho, ale až teď jsou dobré, jako třeba Yip - Yip. Nebo jsou tady JUSTICE! A vydávají úžasné singly a epčka a LP a remixy. A to je přesně to co je potřeba k tomu, aby člověk začal brát ty řeči o návratu elektroniky vážně. O to příjemněji se pak sleduje ještě navazování a propojování starob s novým (např. remixy Apollo 440 pro CSS) a podařené.

A Justice tohle všechno jakoby věděli a byli si vědomi i toho, že elektronika už dávno přišla o jednu z výhod oproti kytarám, o moment překvapení. A že jediné co zbývá je být ryzí a skvělý. Justice vědí, že důležitá je radost a styl. Opakují formule, které před nimi naplnili už jiní, ale na tom nezáleží. † je fenomenální album od začátku do konce. Což je přesně to, co se třeba nedá říct bez fleku na svědomí o Digitalism. Singl Pogo je sice skvělý, ale celou desku neutáhne. Justice dokáží být pestří. Dokáží ve vás vyvolat chuť dělat to co oni. Chcete mít jejich tričko, chcete je vidět naživo, máte potřebu zobecňovat a říkat, že zachránili nebo rehabilitovali nějaký řánr nebo scénu.

Bylo by strašně snadné tyhle dva francouze přeškrtat a označit za další disco-house klon Daft Punk. Stejně jako kohokoliv jiného z Ed Bangers, jenže tentokrát by to vůbec nebylo fér. Smiřte se s tím, že jsou skvělí, vyhrabte někde jejich remixy pro Fatboye, promiňte jim ten co udělali pro Britney. Užijte si jejich desku od začátku do konce, protože to je po dlouhé době album u kterého to jde.

Official
Myspace

D.A.N.C.E.(video)

Tadeáš Haager, 23.7.2007

DISKUSE K ČLÁNKU: