Rok 2020
Rok 2019
Rok 2018
Rok 2017
Rok 2016
Rok 2015
Rok 2014
Rok 2013
Rok 2012
Rok 2011
Rok 2010
Rok 2009
Rok 2008
Rok 2007
CocoRosie - Divadlo Archa
Digitalism - Idealism
Editors - An End Has A Start
Handsome Furs - Plague Park
Happy Mondays - Uncle Dysfunktional
Interpol - Our Love To Admire
Justice - †
Keren Ann - Keren Ann
Merzbow - Merzbear
Michael Fakesch - Dos
New Young Pony Club - Fantastic Playroom
Paul Hartnoll - The Ideal Condition
Porn Sword Tobacco - New Exclusive Olympic Heights
Selectone - Unearthed
Smashing Pumpkins - Zeitgeist
The Aliens - Astronomy For Dogs
The Chemical Brothers - We Are The Night
The North Sea - Exquisite Idols
The Twilight Sad - Fourteen Autumns & Fifteen Winters
UNKLE - War Stories
Rok 2006
Rok 2005
Digitalism
Idealism
(Virgin, 6/2007)

Je mi docela zle z toho humbuku kolem kapel typu Digitalism, Shitdisco, Klaxons, New Young Pony Club, Justice nebo Simian Mobile Disco, protože tu nejde o nic jiného než jen o lehce nadprůměrnou hudbu, která na sebe nalepila nejakou nálepku a jak tvrdí sami Digitalism – „new rave je spíš o samotné kultuře než o hudbě“, což v kostce znamená něco jako „je to spíš o hadrech než o muzice“. Dovedu tolerovat, když jsou tyhle věci na druhém místě, ale nesmí to být naopak. Čtete hudební magazín, ne plátek o módě co vám bude nabízet křiklavě žlutá trička se smajlama se slevou 10%. Ok, hudba těchto kapel je zábavná, v klubu funguje víc než dobře, ale rozhodně se tyto spolky nedají považovat jako nástupce Basement Jaxx, Daft Punk a podobných. I když většina z nich má skvělá videa, to zas jo.

Kromě nálepky „nu rave“ štve hochy z Digitalism ještě jedna věc – to věčné srovnávání s Daft Punk Na to říkají jen to, že francouzskému duu zremixovali singl Technologic, že jsou částečně ovlivnění francouzskou scénou a ještě ke všemu jsou to němci. No a? Ten vliv je tam silnější než si sami přiznávají a příjde mi to stejně pokrytecké jako když Aneta Langerová odmítá mluvit o Superstar. Bez Daft Punk by tu dnes asi Digitalism nebyli. Zbytek jejich vlivů pak tvoří indie rock/punk, který je někde mezi ranými The Cure nebo Futurheads. Co mi příjde na jejich zvuku originální jsou snad jen ty šíleně rozostřené samply, které se zařezávají jak tanga do prdele.

Stejně jako spousta jiných, začali tihle hošové svou kariéru coby remixéři, pak následovala účast na kompilacích labelu Kitsune a docela povedené singly Jupiter Room a Zdarlight. Vznikl velký hype ze strany většiny moderních časopisů, kteří si na "nu rave" taky chtěli přihřát polívčičku, aby dokázali jak moc jsou aktuální. Takže pokud chceme hrát jejich hru, můžeme mluvit o debutu, na který se dlouho čekalo.

První poslechy Idealism jsou docela problematické do té doby než si zvyknete na to jejich „krájení tónů“, ale pak vlastně zjistíte, že co skladba, to hitovka, blablabla, znáte to… Faktem je, že takové I Want I Want, Pogo nebo Digitalism In Cairo (což je vlastně upravená Fire In Cairo od The Cure) mě baví hodně, ale pořád mi to nepříjde jako jedno z nejlepších letočních alb. Vlastně pořád žasnu nad tím jak někdo může být z tohohle tak na větvi. A když poslouchám Apollo Gize, která zní jakoby vypadla z daftpunkovského Discovery, napadají mě slova jako „povedená recyklace nic víc“, přitom ten track je super, jen až moc zní jakoby kdyby ho napsali jejich francouzští kolegové, resp. otcové.

Digitalism u mě nemají dlouhou trvanlivost. Je to vlastně jen zábavna kapela, která umí sice napsat hitovky, ale kolem je mumraj větší než je zdrávo a pokud je někdo navíc ještě považuje za spasitele elektronické hudby, měl by určitě vyhledat lekaře a to dřív než bude pozdě.

Official
Myspace

Pogo (video)

Petr Pliska, 17.7.2007

DISKUSE K ČLÁNKU: